tygodniowy komentarz do cen paliw
Poziom 5 zł/l za litr benzyny i 4,90 zł/l oleju napędowego coraz bliżej.
Rosną ceny benzyn i oleju napędowego na stacjach. Ten tydzień zgodnie z przewidywaniami przyniósł dalszy wzrost cen detalicznych na stacjach paliw. W tym tygodniu musimy zapłacić 7 groszy więcej za litr benzyny i 4 grosze za litr oleju napędowego. To niemal taki sam wzrost jak w poprzednim tygodniu. Za litr benzyny bezołowiowej 95 płacimy średnio 4,66 zł, oleju napędowego 4,72 zł/l. Maksymalne poziomy cen Pb95 i diesla przekraczają już 4,82 zł/l.
Od tegorocznego minimum z końca stycznia za litr benzyny bezołowiowej 95 płacimy ponad 40 groszy więcej, a za litr diesla aż 55 groszy.
Co tygodniowy raport o cenach paliw
Za nami piąty z rzędu tydzień podwyżek na stacjach paliw. Benzyna drożała średnio o 5, a olej napędowy o 6 grosze na litrze. Za litr benzyny bezołowiowej 95 płacimy średnio 4,59 zł, oleju napędowego – 4,70 zł/l. Jednocześnie aktualny poziom cen benzyny Eurosuper 95 jest o 1 grosz wyższy niż na początku roku, a diesla o 10 groszy na litrze. Ceny hurtowe u polskich producentów przez cały ubiegły tydzień wykazywały niewielką zmienność. Wahania nie przekroczyły 15 zł za 1000 litrów. Na koniec tygodnia ceny hurtowe wykazały wzrost średnio o 6 zł za 1000 litrów. Przyszły tydzień zapowiada się …........... .
Korki i utrudnienia na drogach kosztowały kierowców 3,6 mld zł w 2014 r.
Przez korki i utrudnienia w ruchu drogowym w największych polskich miastach kierowcy stracili 3,6 mld zł, czyli 3,03 tys. zł na statystycznego kierowcę, wynika z IV edycji "Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski" przygotowanego przez Deloitte i Targeo.pl. Oznacza to pogorszenie o ponad 5% w stosunku do 2013 r.
Koszt korków dla statystycznego kierowcy wynosił w ubiegłym roku średnio 13,7 mln zł dziennie, czyli prawie 301 mln zł miesięcznie i ponad 3,6 mld zł rocznie.
"W porównaniu z rokiem 2013 jest to pogorszenie o ponad 5%, czyli odpowiednio więcej o 0,7 mln zł dziennie, 14,8 mln zł miesięcznie i 177,7 mln zł rocznie. Zmiana ta jest tym bardziej znacząca, że jeszcze w roku 2013 w porównaniu z rokiem 2011 koszty korków dla kierowców spadały o 59,5 mln zł rocznie" - powiedział członek zarządu Deloitte Consulting Rafał Antczak, cytowany w komunikacie.