Niższy podatek akcyzowy na paliwa w 2015
Minister Finansów 22 grudnia 2014 r. ogłosił stawki akcyzy na paliwa silnikowe obowiązujące w roku 2015. Zgodnie z ustawą z dnia 23 października 2014 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o podatku akcyzowym stawki na paliwa są o 25 PLN/1000 l.
W roku 2015 stawki akcyzy na paliwa silnikowe wyniosą dla:
1) benzyn silnikowych o kodach CN 2710 11 45 lub 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn
z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach – 1540,00 zł/1000 litrów;
2) olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami,
spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach – 1171,00 zł/1000 litrów;
3) biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach,
przeznaczonych do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN – 1171,00 zł/1000 litrów;
4) gazów przeznaczonych do napędu silników spalinowych:
a) gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych
węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:
– skroplonych – 670,00 zł/1000 kilogramów,
– w stanie gazowym – 10,54 zł/1 gigadżul (GJ),
b) pozostałych – 14,22 zł/1 GJ;
5) pozostałych paliw silnikowych – 1797,00 zł/1000 litrów.
Wyższa stawki opłaty paliwowej na 2015 rok.
Minister Infrastruktury i Rozwoju w rozporządzeniu z dnia 10 grudnia 2014 r. podał stawki opłaty paliwowej na rok 2015
Stawki opłaty paliwowej wynoszą:
1) 129,41 zł za 1000 l benzyn silnikowych oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami,
o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 1 ustawy;
2) 288,05 zł za 1000 l olejów napędowych, wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami oraz
biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 2 i 3 ustawy;
3) 159,71 zł za 1000 kg gazów i innych wyrobów, o których mowa w art. 37h ust. 4 pkt 4 i 5 ustawy.
Podsumowując te dwie zmiany, okazuję się że jak zawsze w sposób zakamuflowany przeprowadza się kolejną podwyżkę podatków zawartych w paliwie (na szczęście niewielką!!!).