Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość około 1,5 kilometra i około 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron zostały zaplanowane chodniki i ścieżki rowerowe.
Najtańsza oferta opiewa na 757,64 miliona złotych, a najdroższa - na 1,24 miliardy złotych. Warunki przetargu przewidywały kwotę do 1,77 miliarda złotych. Konsorcja zainteresowane budową to: Mota Engil (oferta na kwotę 775 milionów złotych), konsorcjum firm tureckiego Gulermak Agir oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów sp. z o. o. (oferta 757 milionów złotych), Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Agua S.A. z Piaseczna 961 milionów złotych, konsorcjum Strabag Infrstruktura Południe oraz Mostosalu Kraków (1,24 miliarda złotych), Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" oraz Teerag-Asdag Aktiengesellschaft (940 milionów złotych).
Inwestycja jest realizowana w trybie "Projektuj i Buduj", w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena, okres gwarancji oraz technologia budowy) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.
W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, czyli odcinka drogi od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska. Tydzień później otwarte zostaną oferty na budowę zadania A, czyli drogi od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, który obejmuje między innymi budowę tunelu pod Ursynowem.
GDDKiA/IAR/jp/magos